DIFA:DSDZY14 Interaktivní prostředí - Informace o předmětu
DSDZY14 Interaktivní prostředí
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Vladimír Burian (cvičící)
- Garance
- Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Světelný design (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
- Výstupy z učení
- Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
- Osnova
- - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
- Literatura
- KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
- DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
- STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
- DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
- BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
- KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
- REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
- Výukové metody
- Cvičení, workshop
- Metody hodnocení
- účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
- Další komentáře
- Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2019/DSDZY14