DIFA:DSDZY12 Světlo mimo divadelní kontext - Informace o předmětu
DSDZY12 Světlo mimo divadelní kontext III
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Beranová (přednášející)
- Garance
- Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Světelný design (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění. V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film
V zimním semestru druhého ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti výstavnictví a je veden ve spolupráci s profesionálkou v oboru MgA. Renatou Slámkovou, případně zahraničním hostem. Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví. - Osnova
- Tématem třetího bloku je světlo ve výstavnictví, lektorem je Jean-Jacques Ezrati.
- Blok se věnuje:
- 1) Metodám práce v dané oblasti
- - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
- - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
- - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
- - modelový časový harmonogram projektu
- 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
- - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
- - vizualizační a výpočetní programy
- 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
- 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
- 5) Možnostem uplatnění v oboru
- 6) Doporučené literatuře k samostudiu
- Literatura
- MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
- CUTTLE, Christopher. Light for the Art´s sake. Oxon/NYC: Routledge, 2007.
- EZRATI, Jean-Jacques. Eclairage d'exposition. Musées et autres espaces. Paris: Eyrolles, 2014.
- Výukové metody
- Blokový seminář s profesionálem v oboru.
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě účasti na semináři v celé jeho délce
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pořadí jednotlivých témat se může změnit v závislosti na možnostech lektorů. Pomůcky na jednotlivé semináře budou včas upřesněny.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2019/DSDZY12