DSCZX21 Performance

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/5/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Návaznost na výuku předmětů Dějiny umění,Dějiny odívání,Dějiny moderny a postmoderny, Scénografie, Kostým Omezení zápisu do předmětu Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámení studentů s aktuálními trendy současného umění a možnostmi aplikace těchto zažitých poznatků v divadelní a umělecké praxi zaměřené především na vztah performera a prostředí. Dramatické umění současnosti zde reaguje na aktuální umělecké směřování a naopak výtvarné umění aplikuje performativní a divadelní prvky prezentace.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupy z učení student je schopen: - orientace v oblasti performativního umění - schopnost aplikace získaných vědomostí v projektech - schopnost aplikace získaných zkušeností v teoretických výstupech - porozumění uměleckým projektům - ovládá výzkum a zkoumání skrze umění
Syllabus (in Czech)
  • Osnova Výuka probíhá formou několikadenního workshopu vedeného předními umělci a teotretiky z oblasti Performance. Podstatou daného workshopu je tvůrčí čin v oblasti umělecké disciplíny, která opouští divadlo a vstupuje – v jiných souvislostech – do nových prostorů a médií. - tělo - design - oděv - performance - instalace - událost - inscenovaná fotografie - reklama - instalace - videoart Aktuální performativita se vyjadřuje různorodými médii. Od akcí individuálního uvědomování, přes tělo i nové technologie, až k sociálním interakcím a environmentálnímu aktivismu. Instalace závěrečné prezentace prolíná všemi formami současného uměleckého projevu.
Literature
  • Thomas Dreher: Performance Art nach 1945. Aktionstheater und Intermedia. München: Wilhelm Fink 2001. ISBN 3-7705-3452-2 (in German)
  • Carr, C. (1993) On Edge: Performance at the End of the Twentieth Century. Wesleyan University Press. ISBN 0-8195-5267-4, ISBN 0-8195-6269-6
  • Gómez-Peña, Guillermo (2005) Ethno-techno: Writings on performance, activism and pedagogy. Routledge, London. ISBN 0-415-36248-2
  • Erika Fischer-Lichte: Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp 2004. ISBN 3-518-12373-4 (in German)
  • Carlson, Marvin (1996) Performance: A Critical Introduction. London and New York: Routledge. ISBN 0-415-13702-0, ISBN 0-415-13703-9
  • Goldberg, Roselee (1998) Performance: Live Art Since 1960. Harry N. Abrams, NY NY. ISBN 978-0-8109-4360-5
Teaching methods
Metody hodnocení zápočet na základě účasti a závěrečné prezentace, textové nebo performativní
Assessment methods (in Czech)
zápočet na základě prezentace fiktivní textové či reálné prezentace projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 3 dny.
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DSCZX21