DMCZ307 Herectví na mikrofon

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Kultivovaný, artikulačně čistý verbální projev, bez jakýchkoliv vad a krajových výslovnostních odlišností. Herecký talent.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Pochopení systému českého dabingu z technického i uměleckého hlediska,zvládnutí vnějšího a pochopení a hledání vnitřního synchronu. Práce na roli a její realizace.
Learning outcomes (in Czech)
Schopnost herecky realizovat českou úpravu dabingového díla.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do studia Originální dialogová listina a překlad Úprava dialogů Práce se scénářem Technické aspekty dabingového herectví Princip herecké práce Vnější a vnitřní synchron Dechový rytmus Práce na roli Realizace díla
Literature
    recommended literature
  • Olga Walló: Herec v dabingu, Jiří Josek: Na cestě k Shakespearovi, Jiří Levý: Umění překladu, Kateřina Vlasáková: Specifika filmového překladu, P.Eisner: Chrám i tvrz. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška Práce s textem a obrazem
Assessment methods (in Czech)
Soustavné sledování výkonu studentů, projekt
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DMCZ307