DIFA:DMBZ205 Modern Dances - Course Information
DMBZ205 Modern Dances
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. Ing. David Strnad (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–16:00 SAL, Wed 10:15–11:45 SAL
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu Moderní tanec I, znalost taneční terminologie, širší pohybové dovednosti.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Modení tanec II je navázat na předmět Moderní tanec I a prohlubovat vedomosti a dovednosti studentů v oblasti moderního tance. V taneční technice Lestera Hortona půjde o přechod do výkonnostní úrovně intermediate a o prohloubení znalostí o významu moderních tanečních technik pro interpretační růst. Tato výkonnostní úroveň již opouští statická cvičení a více pracuje s pohybem v prostoru, kombinuje jednoduché prvky do složitějších variací, je náročnější na stabilitu, sílu, přesnost ale i tanečnost. Závěrečné variace mají již charakter drobných choreografií, které využívají potenciál již známého pohybového materiálu a zároveň naznačují progresivní cestu dalšího studia této taneční techniky. Take v technique José Limóna dochází ke zvyšování pohybové náročnosti jednotlivých variací. Tato náročnost plyne hlavně ze složitější koordinace pohybů, dynamiky variací, prostorového řešení variací a v neposlední řadě i s detailní prací s hudebním podkladem. Tréninky jsou zaměřeny nejen na zlepšování technického zázemí studentů, ale také na vývoj interpretačních schopností. Studenti se v tomto předmětu formou blokové výuky také seznámí s dalšími tanečními žánry, které stojí mimo hlavní výukový proud, ale základní informace o nich zvyšují celkové taneční povědomí studentů. Vzhledem k velkému objemu učebního materiálu je tento předmět koncipován jako dvousemestrální.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student se orientuje se v anglické terminologii používané technikou Lestera Hortona; je schopen technicky interpretovat většinu kodifikovaných variací z oblasti beginners a intermediate; na základě zkušeností z taneční techniky Lestera Hortona si uvědomuje nutnost kontinuálního zatěžování těla bez dlouhých přestávek; vzhledem k celkovému posílení těla je schopen zvyšovat a zintenzivňovat tréninkové dávky bez rizika úrazu či fatálního vyčerpání; znalosti a dovednosti je schopen analyzovat a úspěšně je přenášet do jiných technik moderního tance či tanečních žánrů; v technice José Limóna je chopen interpretovat komplikovanější variace; je schopen chápat principy těchto moderních technik, využívat je a úspěšně přenášet do širší taneční praxe.
- Syllabus (in Czech)
- WarmUp
- Studies
- Descent, Ascent
- Stretches and Strengtheners
- Isolations
- Progressions
- Warm Up Limon
- I. variace
- Brush Limon
- Variace
- Literature
- recommended literature
- PERCES, Marjorie B, Ana Marie FORSYTHE, Cheryl BELL and David STRNAD. Taneční technika Lestera Hortona. Vydání první. 2017, 330 pp. ISBN 978-80-7460-112-5. info
- STRNAD, David. Metoda taneční výchovy technikou Lestera Hortona (Method of dance education by Lester Horton's technique). Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2015, 172 pp. ISBN 978-80-7460-078-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- Taneční trénink
- Assessment methods (in Czech)
- Ověřování výsledků je realizováno zápočtovým tréninkem před pedagogy vlastního i ostatních ateliérů muzikálového herectví a dalších pedagogů. Na základě práce v celém semestru a tohoto tréninku je student ohodnocen známkou. Docházka 30%, výkonnost 40%, aktivní účast ve výuce 30%
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DMBZ205