DIFA:DHCZ200 Herectví I – činohra - Course Information
DHCZ200 Herectví I – činohra
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/6/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Oxana Smilková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 14:30–19:00 203
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Iniciace hercova těla a psychiky jakožto nástroje umělecké tvorby
• Uvolnění toku fantazie směřující k přirozené jevištní existenci
• Osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení a jednání
• Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
• Vstup do problematiky vnější a vnitřní herecké abecedy
• Rozvíjení partnerského a skupinového cítění
• Seznámení se základy umělecké etiky a disciplíny - Learning outcomes (in Czech)
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• spolupráce s pedagogem na uvolňování a rozvíjení svého uměleckého potenciálu
• základního partnerského cítění a spolupráce
• dodržovat pravidla pracovní disciplíny - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní cvičení“ - rozvoj základních mechanismů lidského chování a jednání v podmínkách umělé jevištní skutečnosti „nekaždodenní cvičení“ - rozvoj specifických předpokladů a zákonitostí jevištního výrazu (Mejercholdova biomechanika) „Karlíkova psychosomatická cvičení“ – rozvoj osobnostně podmíněné specificky herecké imaginace.
- Ateliér doc. Riegera Cvičení na:
- • iniciaci hercova těla a psychiky
- • uvolnění toku fantazie
- • přirozenou jevištní existenci
- • osvojení si obrazotvorného vnímání, myšlení, jednání
- • překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
- • vnější a vnitřní hereckou abecedu
- • partnerské a skupinové cítění
- • disciplínu
- Ateilér doc. Smilkové
- - Poznávání sebe sama jako materiál pro hereckou tvorbu (psychiky, energie a duchovna)
- - zpracování estetického kritéria – vkusu a sebereflexe
- - herecký trénink (příprava vybavenosti fyzické, rytmické, energetické, hlasové a osobní pro hereckou tvorbu a projev osobnosti. Vytvoření vlastního rituálu ke každé roli.)
- Ateliér doc. Dostálka
- - improvizace
- - uvolnění toku fantazie
- - partnerské a situační cítění
- - překročení privátního „já“
- - základní herecké výrazové prostředky
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DHCZ200