DIFA:DHAZ209 Theater workshop - Course Information
DHAZ209 Theater workshop
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu. - Learning outcomes (in Czech)
- Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně semináře ve třetím semestru je práce ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
- Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
- Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
- Literature
- required literature
- Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DHAZ209