DIFA:DHAZ108 Rhytmic and Dance Exercises - Course Information
DHAZ108 Rhytmic and Dance Exercises
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 10:15–11:45 3, Wed 10:15–11:45 3
- Prerequisites (in Czech)
- studenti 1. ročníku ateliérů činoherního herectví
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je prvním stupněm systému pohybové výchovy herce, který je rozprostřen postupně do tří let výuky, jedná se o systém, který prostřednictvím tří různých předmětů pohybových disciplín v každém ročníku výuky pohybu v ateliérech činoherního herectví vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Learning outcomes (in Czech)
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Syllabus (in Czech)
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Assessment methods (in Czech)
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů závěrečný výkon
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DHAZ108