DIFA:DATZ109 Základy práce na PC - Informace o předmětu
DATZ109 Základy práce na PC
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2/4. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 304
- Předpoklady
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvyšování kompetencí vyplývajících z odbornosti studenta respektive absolventa mateřského oboru.
Orientace v komunikačním prostoru interaktivních informačních, komunikačních, audiovizuálních a multimediálních technologií jak HW tak SW.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji i týmovému užívání. - Výstupy z učení
- Tvorba dokumentace, případně strukturované dokumentace zahrnující textové reflexe, semestrální, ročníkové a diplomové práce. Dokumentace uměleckých výkonů s využitím interních i externích informačních zdrojů. Tvorba textových, grafických, fotografických reflexí až po dokumenty multimediálního charakteru.
Funkční a aktivní užití na škole dostupných technologií - IT a komunikačních, fotografických i audiovizuálních za účelem dokumentace uměleckých výkonů a odborných aktivit.
Konceptuální zpracování zdrojových materiálů a jejich sdílení prostřednictvím prezentačních technologií. - Osnova
- Orientace v možnostech užití ve škole existujících IT a ICT (Information and Communication Technologies).
- Individuální úprava pracovního prostředí běžných IT i specializovaných pracovišť orientovaných na uměleckou tvorbu.
- Otevřené počítačové programy (open-source software) a možnosti jejich užívání.
- Základní pravidla dokumentů s grafikou, pořizování fotodokumentace, zvukových záznamů i audiovizuálních záznamů.
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů kancelářských „balíků“ (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití grafických editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití zvukových editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů pro audiovizuální tvorbu.
- Profesionální (placené) protějšky open-source software.
- Dokumentace výukových procesů, odborných aktivit a umělecké tvorby (textová, grafická a fotografická, zvuková, s využitím AV technologií).
- Aktivní tvůrčí zpracování (postprodukce) a prezentace, archivace odborných i uměleckých aktivit.
- Literatura
- Otevřené informační zdroje.
Uživatelské příručky k jednotlivým aplikacím.
- Otevřené informační zdroje.
- Výukové metody
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Metody hodnocení
- závěrečný písemný test
soustavné sledování výkonu studentů
analýza výsledků činnosti studenta
projekt, profesní výkon
docházka
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2019/DATZ109