DIFA:DVDZ115 Children's Literature - Course Information
DVDZ115 Children's Literature
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 0/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (lecturer) - Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–15:15 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DVDL115 Children's Literature )
znalost dětské literatury na úrovni absolventa střední školy - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, N-DRAUM) (2)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními žákry dětské literatury, dále pak s novými trendy v dětské literatuře a s uplatněním dětské literatury v oblasti péče a vzdělávání sluchově postižených dětí a mládeže Studenti jsou schopni popsat využití dětské literatury v oblasti rozvoje čtenářství sluchově postižených dětí a získají vhled do možností interpretace dětské literatury
- Syllabus (in Czech)
- Jak vést neslyšící dítě k četbě: obrázek-znak-klíč ke světu, leporelo - čtení obrázků, slova klíčová a ilustrační, čtení jako hra, čtení s porozuměním, komiks, bilderbuch, zjednodušený, upravený text pro sluchově postižené děti, budování pozitivního vztahu k psaným informacím. Funkce dětské literatury v současné kultuře (přehled osobností a děl světové literatury, přehled osobností a děl české literatury, významní ilustrátoři, literatura pomáhá s problémy - náhled na funkci literatury z psychologického hlediska, literární hrdina, možnosti identifikačního vzoru, literární předloha jako východisko pro práci se sluchově postiženými dětmi a mládeží).
- Jak vést neslyšící dítě k četbě: obrázek-znak-klíč ke světu, leporelo - čtení obrázků, slova klíčová a ilustrační, čtení jako hra, čtení s porozuměním, komiks, bilderbuch, zjednodušený, upravený text pro sluchově postižené děti, budování pozitivního vztahu k psaným informacím. Funkce dětské literatury v současné kultuře (přehled osobností a děl světové literatury, přehled osobností a děl české literatury, významní ilustrátoři, literatura pomáhá s problémy - náhled na funkci literatury z psychologického hlediska, literární hrdina, možnosti identifikačního vzoru, literární předloha jako východisko pro práci se sluchově postiženými dětmi a mládeží).
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka:cvičení
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 - Assessment methods (in Czech)
- * Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě účasti na kolokviu
* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě účasti na kolokviu - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2018/DVDZ115