DATZ109 Základy práce na PC

Divadelní fakulta
zima 2017
Rozsah
0/2/4. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvyšování kompetencí vyplývajících z odbornosti studenta respektive absolventa mateřského oboru.
Orientace v komunikačním prostoru interaktivních informačních, komunikačních, audiovizuálních a multimediálních technologií.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji i týmovému užívání.
Osnova
  • Orientace v možnostech užití ve škole existujících IT a ICT (Information and Communication Technologies).
  • Individuální úprava pracovního prostředí běžných IT i specializovaných pracovišť orientovaných na uměleckou tvorbu.
  • Otevřené počítačové programy (open-source software) a možnosti jejich užívání.
  • Základní pravidla dokumentů s grafikou, pořizování fotodokumentace, zvukových záznamů i audiovizuálních záznamů.
  • Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů kancelářských „balíků“ (open-source software).
  • Zvýšení kompetencí v praktickém užití grafických editorů (open-source software).
  • Zvýšení kompetencí v praktickém užití zvukových editorů (open-source software).
  • Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů pro audiovizuální tvorbu.
  • Profesionální (placené) protějšky open-source software.
  • Dokumentace výukových procesů, odborných aktivit a umělecké tvorby (textová, grafická a fotografická, zvuková, s využitím AV technologií).
  • Aktivní tvůrčí zpracování (postprodukce) a prezentace, archivace odborných i uměleckých aktivit.
Literatura
  • Otevřené informační zdroje.

    Uživatelské příručky k jednotlivým aplikacím.

Výukové metody
Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností.
Metody hodnocení
závěrečný písemný test
soustavné sledování výkonu studentů
analýza výsledků činnosti studenta
projekt, profesní výkon
docházka
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.