DVDKZ511 Psychologie dětského diváka

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
5/5/20. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DVDKL511 Psychologie dětského diváka )
Psychologie dětského diváka navazuje na dosavadní teoretické znalosti psychologických disciplin bakalářského studia a praktické zkušenosti studenta, které průběžně získává v rámci pedagogické i divadelní praxe.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky dětského diváka
Osnova
  • Předmět psychologie dětského diváka rekapituluje v nových souvislostech zejména vývojovou psychologii, zabývá se zákonitostmi recepce uměleckého díla u dětí, vztahu motivace a tvořivosti dětí. Zabývá se specifiky dětského sluchově postiženého diváka.
Literatura
  • Lokšová, I., Lokša, J.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole, Portál, Praha 1999. info
  • Mišurcová, V., Severová,M.: Děti, hry a umění, ISV, Praha 1997. info
Výukové metody
Vyučovací metody: Přednáška a seminář probíhá na základě tématických okruhů, které jsou řešeny se studenty v rámci konkrétních situací v pedagogické praxi a při přípravě vlastních projektů.
Metody hodnocení
Absolvování přednášky a semináře je hodnoceno zápočtem .
Student vypracuje seminární práci na základě zadané literatury a vlastní zkušenosti specifik sluchové vady.
Seminární práce bude odevzdána elektronicky. Reflektována a konzultována bude v rámci společné diskuze.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2020.