DIFA:DSCZ415 Světelný design a projekce - Informace o předmětu
DSCZ415 Světelný design a projekce
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět se zabývá základními praktickými aspekty tvorby a teoretickými reflexemi pohyblivého obrazu v jeho širší typologii. Předmět se soustředí na základní informace o současných možnostech video-technologií, časově determinovaném komponování a skladbě - kompozice v ploše, v čase, v prostoru a v digitálním prostředí počítače. Přiblíží možnosti programování a praktické využití v divadle, akcích, reklamě, videomappingu a uměleckých instalacích.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Současné digitální nástroje a procesy staví na metodice a principialitě média filmu a fotografie a dalších technik a postupů, sloužících pro zachycení a simulování pohyblivých obrazů a zvuku. Podstatné pro jeho neustálý rozvoj jsou přímé vazby ne intenzivní vývoj v oblasti vědeckých objevů. Cílem workshopu je obeznámit studenty s praktickými možnostmi a způsoby práce s pohyblivým obrazem, včetně těch, které předcházely digitální technologii. A zároveň je ilustrovat příklady jejich využití v konkrétních dílech domácích i světových renomovaných autorů. Získané znalosti a dovednosti: Přehled možností nástrojů pro produkci, zpracování a používání pohyblivých obrazů v audiovizuální tvorbě. Osvojení si základních dovedností v soudobých programech, využívaných při produkci a postprodukci video-obrazu, včetně znalosti příkladů řešení obrazových kompozic významných umělců.
- Osnova
- - základní parametry grafických schémat a barevné škály – RGB, CMYK, alfa kanál ... - standardní formáty pohyblivého obrazu – analog/digital – převody a limity pro další použití - záznam, základní nastavení pro snímaní (fotometrika), převod záznamu do počítače - software a jeho užití, kvalitativní parametry pro plnohodnotné zpracování záznamu - nastavování datových toků, druhy komprese - základní pravidla pro střih a obrazovou postprodukci - základní pravidla pro používání efektů - základní pravidla pro ozvučování snímků - audiovizuální produkce a postprodukce v přímém kontaktu s obecenstvem – VJ
- Literatura
- doporučená literatura
- Aumont, Jacques: Obraz. AMU, Praha 2006. info
- Beyond Narrative. DVD-ROM, ZKM, Karlsruhe 2003. info
- Block, Bruce: The Visual Story: Seeing the Structure of Film, TV, and New Media. FP 2001. info
- Lev Manovich: The language of New Media. info
- Ulver, Stanislav: Západní filmová avantgarda. ČFÚ, Praha 1991. info
- Vogel, Amos: Film as a Subversive Art. Random House, New York (on-line). info
- Výukové metody
- dílna, cvičení práce se světlem v prostoru, metody vytváření praktických dovedností, programování, projektová výuka, samostatná práce studentů na základě získaných informací
- Metody hodnocení
- projekt, profesní výkon 50 %, obhajoba, diskuse a analýza závěrečného projektu 50 %
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DSCZ415