DRTZX13 Arts in post modern situation

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DRTLX13 Arts in post modern situation )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář seznámí studenty s vybranými kapitolami ze současné estetiky, filosofie a sociologie, zabývající se rolí umění v pozdně moderní době. Klíčový důraz je kladen na pochopení výchozí situace umělce v současnosti s nahlédnutím problematiky svobody, expertnosti, průmyslové tvorby, role kritiky a angažovanosti, vysokého a nízkého umění, profesionality apod. Četbou klíčových textů, společnou diskusí v semináři a domácí prací (eseje) studenti budou vedeni ke kritickému pochopení historických, filosofických i sociálních předpokladů moderny a její soudobé extenze. Výstupem semináře bude utvoření vlastního podloženého a promyšleného postoje studenta k problematice tvorby v současné české společnosti a jeho širší reflexe. Kurz má vést studenty k osvojení základní orientace v současné teoretické rozpravě o umění, k hlubšímu porozumění teoretickému textu a k reflexi vlastní práce. Cílem je rozvinout schopnost budoucího umělce formulovat závěry o své práci a o jejích cílech.
Syllabus (in Czech)
  • Předmoderní epistémé
  • Zrození moderny
  • Moderna a revoluce
  • Étos avantgard a provokace
  • Bruno Latour
  • Martin Heidegger
Literature
    required literature
  • Anthony Giddens, Důsledky modernity (Praha: SLON, 2010).
  • Bruno Latour, We Have Never Been Modern (Cambridge: Harvard University Press, 1993).
  • Martin Hiedegger, Věk obrazu světa (Praha: Oikoymenh, 2013).
Teaching methods (in Czech)
Seminární rozprava, domácí práce.
Assessment methods (in Czech)
Průběžné úkoly, závěrečný esej.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DRTZX13