DIFA:DRTZ405 Contemporary A/V Drama - Course Information
DRTZ405 Contemporary A/V Drama
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
- Syllabus (in Czech)
- Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
- Mezi stálé okruhy patří:
- • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
- • Současné dokudrama;
- • Současná komedie;
- • Současné detektivní dramata;
- • Současné celovečerní animované filmy;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
- • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
- • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
- • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DRTZ405