DRAZ207 Projekt II

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
0/4/2. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Břetislav Rychlík (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Naučit studenty na základě analýzy textu pojmenovávat témata situací a následně je konkretizovat hereckým jednáním z hlediska toho, o co která postava v situaci usiluje. Zároveň procvičovat způsoby komunikace s hercem.
Osnova
  • Posluchači pod vedením pedagoga připraví na základě předchozí analýzy dramatického textu koncepci dvou situací této hry z hlediska jejich tematického výkladu a možnosti provedení tohoto výkladu přestřednictví jednácí postav. Budou hledat výklad a řešení, o co která z postav v dané situaci usiluje a jeké je její jednání Následně ve spolupráci s posluchači dramaturgie a herci dvě situace nazkoušejí. Výsledky budou představeny a zhodnoceny na společném semináři ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
    doporučená literatura
  • Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
  • Vostrý Jaroslav: Režie je umění. DAMU, Praha 2001. info
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
soustavné sledování a analýza výsledků studenta
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018.