DIFA:DDVZ109 Přístupy k práci s jevištním p - Informace o předmětu
DDVZ109 Přístupy k práci s jevištním pohybem
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jakub Cír (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:15–17:45 202, Út 18:00–19:30 202
- Předpoklady
- EVER( DDVL109 Přístupy k práci s jevištním pohybem )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout fyzickou inteligenci studentů. Posunout možnosti jejich osobního fyzického vnímání a aplikovat získanou zkušenost do jejich profesního přístupu a do práce s neprofesionálními herci. Fyzická inteligence souvisí s obecnou lidskou schopností kontrolovat pohyby těla a přetvářet své nejbližší okolí. K tomu je zapotřebí, abychom uměli vnitřně řídit své tělo a s jeho pomocí dokázali ovládat předměty, jevy nebo společnost ve svém okolí.
- Osnova
- Poznat a rozvíjet možnosti těla. Základem je rozvoj citlivosti k možnostem vlastního těla. Základní dovednosti jsou koordinace, rovnováha, reflexy, ohebnost a manuální zručnost.
- Poznat a rozvíjet možnosti ducha. Naučit se pohybově vidět a myslet. Při pohybu hraje inteligenční faktor významnou roli. Podílí se na vnímání jednání a pocitů, dynamiky pohybů druhých nebo umění napodobovat gesta a mimiku.
- Poznat a rozvíjet možnosti spolupráce. Porozumět základnímu a zvláštnímu divadelnímu jazyku. Pochopit možnosti spolupráce s partnerem a ve skupině. Vnímat energii skupiny, neztratit bod pozornosti.
- Poznat a rozvíjet získávanou zkušenost při práci s dětmi a neprofesionálními divadelníky. Systematizace práce. Osvojit si jazyk divadelního pohybu. Rozlišit fyzické a pohybové možnosti každého jednotlivce, se kterým spolupracujeme. Propojení pro práci s dětmi - hledání adekvátní a dosažitelné výzvy.
- Výukové metody
- Navazující soustředěná a intenzivní práce.
Aplikace získané zkušenosti.
Princip dosažitelné výzvy. - Metody hodnocení
- Soustavné sledování práce studentů.
Zápočet. Získává se na základě:
práce v hodinách (aktivita, soustředění, spolupráce).
splnění požadované docházky.
vytvoření zápisu z hodiny. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DDVZ109