DTDZ206 Taneční improvizace

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
5/7/20. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL206 Taneční improvizace )
Absolvování předmětu Dětská taneční tvorba v 1. ročníku oboru TaPDaV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zabývá vývojem taneční improvizace z pohledu historie. Pohlíží na improvizaci jako na cestu k celostnímu rozvoji a sebepoznání a v neposlední řadě svobodě pohybu. Vede studenty k pochopení pohybové improvizace jako komunikaci s partnerem či partnery ve skupině navzájem. Utřiďuje zdroje podnětů k improvizaci na vizuální, sluchové, kinetické atd. Otevírá možnost pracovat s elementy improvizace jako je gesto, tvar těla prostor a jiné. Nabízí studentům formou řízené improvizace práci se zadanými okolnostmi či nejrůznějšími změnami podmínek. Hlavním cílem je využití improvizace v procesu taneční a pohybové výchovy. Studenti ovládají improvizační postupy Studenti se orientují v historii taneční improvizace Studenti jsou způsobilí použít vlastní improvizační postup
Osnova
  • kořeny improvizace Kontaktní improvizace pozorování a nápodoba pohybu použitá v improvizaci každodenní , všední gesto v improvizaci vlastní pohybové stereotypy a improvizace improvizace a taneční technika
Literatura
    povinná literatura
  • Kröschlová, J. : Výrazový tanec. Praha, 1964. info
  • Marta poláková Sloboda obhajovať tanec Divadelní ústav Bratislava
  • Payneová Helen Krativní pohyb a tanec Praha Portál 1999
Výukové metody
cvičení metody vytváření dovedností, diskuzní metody
Metody hodnocení
soustavné sledování výkonu studentů prokázání schopnosti improvizace na zadané téma jednotlivě, ve skupibě
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.