DIFA:DRAZ103 Acting - Course Information
DRAZ103 Acting
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 0/4/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Lucia Repašská, Ph.D. (lecturer)
doc. Břetislav Rychlík (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Vzbudit ve studentech osobní zaujetí pro hereckou tvorbu, umožnit jim radost ze hry, uvolnit je ve vzájemné komunikaci a naznačit možnosti (které budou zakoušet na workshopu na vlastní kůži), jakými lze v herci objevovat možnosti jevištního projevu. Deskriptory: Formou praktických hereckých cvičení a případových studií ve skupině se studentky naučí autenticky jednat v prostoru, modelovat každodenní skutečnost v realitu divadelní, vytvářet a rozvíjet zadané situace, vytvářet mizanscénu. Tyto dovednosti si prověří rovněž na zadaném úkolu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Seznamovací hry (kolektivně) Uvolnění a uvědomění si těla, jednotlivých částí (kolektivně) Zapojení dechu, hlasu, pohybu, gesta (kolektivně) Varianty na seznamovací hry (ve dvojicích, kolektivně) Asociační kruh slovní (kolektivně) Asociační kruh gestický (kolektivně) Zrcadlo, fáze (ve dvojicích) Asociační kruh imaginárního předmětu (kolektivně) Asociační kruh abstrakcí (kolektivně) Řízená imaginace (kolektivně) Jednání v bezprostředním dialogu (PSC) - jednotlivě 2. Energetická centra (čakry), osy -v prostoru (nejprve kolektivně, poté jednotlivě) Společná energie - zvuk (kolektivně) Napětí a uvolnění v těle +zvuk + slovo (kolektivně, poté jednotlivě) Ohýbání, otáčení, natahování (kolektivně, poté jednotlivě) Rozehrávání fyzických pozic (kolektivně) Dialog od nuly– časové a místní roviny(ve dvojicích) do dalšího dne samostatně: Portrét člověka 3. Stínové sporty Stínový boj (ve dvojicích) Zrcadlový a stínový tanec (ve dvojicích, ve skupině) Dabing – myšlenka, slovo x pohyb (po dvojicích) Temporytmus – vnitřní, vnější (charakter člověka, situace…, diskoordinace vnitřního a vnějšího t.) Portréty (jednotlivě) Prostředí, mizanscéna (ve skupině) Hmatové perpetum mobile (individuálně, ve dvojicích, ve skupině) Sebetázání (PSC) - jednotlivě 4. Šípková Růženka (individuálně) – přechod do portrétu zvířete – navazování vztahů a pohyb v prostoru (ve skupině) Jednání v bezprostředním dialogu Pozornost – druhy, vlastnosti, okruhy (zaměření) pozornosti, periferní zrak - Myšlení, emoce, smysly - motivace, jednání - souvislosti Dialog od nuly Uvolnění (ve dvojicích) Důvěra – zrození (ve skupině) Zveřejněná vnitřní hra (PSC) - jednotlivě Na další den – Zveřejněná vnitřní hra s přípravou 5. Psychosomatická cvičení, jejich kombinace, možnosti
- Literature
- required literature
- KARLÍK, Josef and Josef KOVALČUK. Cesty k herectví (Pathways to Acting). In Cesty k herectví. Brno: JAMU, 2009, 133 pp. ISBN 978-80-86928-55-5. info
- Lukavský, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. SPN, Praha 1978. info
- recommended literature
- Barba, E. - Saverese, N.: Slovník divadelní antropologie : o skrytém umění herců. Praha 2000. info
- Cejpek, Václav, Kovalčuk, Josef (ed.): Přednášky o divadle a umění. JAMU, Brno 2007. info
- Čechov, M. : O herecké technice. Divadelní ústav 1996. info
- Varley,J: Notes from an Odin Actress
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Metody vytváření dovedností.
- Assessment methods (in Czech)
- Analáza průběhu práce studentů. Požadována aktivní účast na výuce.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DRAZ103