D67443z Producentství

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
0/2. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Pavel Aujezdský (přednášející)
Garance
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Zájem o danou problematiku a schopnost tvořivě řešit možné problémy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Jak a proč vzniklo producentství a k čemu slouží.
    2. Kdo je kdo a co dělá (dramaturg, producent, produkční a jejich pozice v organizační struktuře televize: kompetence a odpovědnosti).
    3. Literární příprava a plánování. Přijetí námětu a úvaha o předpokládaných hlavních tvůrcích. (Dlouhodobá fáze.)
    4. Plán výroby a plán vysílání. Upřesnění obecných úvah a zajištění tvůrčího týmu. (Relativně krátkodobá fáze.)
    5. S čím můžeme pracovat (základní ustanovení autorského zákona).
    6. Autorská smlouva a její obsah. Honoráře.
    7. Scénář neboli peníze aneb co scenárista napíše to produkční spočítá a producent změní (aproximativní rozpočet a jak k němu dojdeme).
    8. Kalkulace nákladů, interní a externí náklady (kalkulační vzorec pořadu, druhy nákladů - co představují a k čemu slouží). Časové rozložení nákladů.
    9. Jak získat prostředky na realizaci projektu (různé cesty k financím).
    10. Úspory a jejich limity. (Jak vyjít se získanými prostředky.)
    11. Koprodukce a koprodukční smlouvy (obsah, rozdělení práv a povinností). Jiné způsoby dodatečného financování (které prostředky lze použít k výrobě pořadu a které ne).
    12. Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
    13. Data z peoplemetrů aneb Peoplemetr je dobrý sluha ale zlý pán. (Co všechno můžeme vyčíst z peoplemetrových měření a jak rozumět číslům: kapka statistiky.)
    14. Marketing jako služba divákům. (Představuje řízení dramaturgické práce a propagace výsledného pořadu nutně komerci?)
Literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Zákon č.121/2000 Autorský zákon. http://www.zakonycr.cz/seznamy/121-2000-sb-zakon-o-pravu-autorskem-o-pravech-souvisejicich-s-pravem-autorskym-a-o-zmene-nekterych-zakonu-(autorsky-zakon).html. info
  • Slunčík, Václav, Sitcom: vývoj a realizace.. ISBN 978-80-7331-192-6, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010, 1. vydání, 78 stran. info
  • Filmové technické minimum. Vydal Československý filmový ústav, Praha 1982. info
Výukové metody
Forma: přednáška, seminář
ZS,LS
Metody:
Diskuze, analýza, kritické myšlení, samostatná práce studenta,teoretické řešení dramaturgických a výrobních problémů.
Metody hodnocení
ZS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách
LS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D67443z