D61263z Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
    Mezi stálé okruhy patří:
    • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současné dokudrama;
    • Současná komedie;
    • Současné detektivní dramata;
    • Současné celovečerní animované filmy;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
    • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
    • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.


Literature
  • John HILL ad.: The Oxford Guide to Film Studies. Oxford University Press 1998. info
  • James MONACO. Jak číst film. Albatros 2004. info
  • Geoffrey NOWELL-SMITH ed.: The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press 1997. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Specializované časopisy Film a doba, Cinepur, Vertigo. info
  • Internetové portály metacritic.com, rottentomatoes.com ad. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář.
Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spjatým geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů.
V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky.
Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních.
Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě:
• účasti ve výuce (30%);
• odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy (30%);
• aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D61263z