D61092Az Ensemble Singing

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví,v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou.Významně se prohlubuje schopnost pěvecko- hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň spávně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybové výchovy za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, základní sluchová analýza,elementární hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho reprodukce s dynamickými a výrazovými nuancemi. Poté přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové i umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, lidové písně). Kratší vokálně - ansámblová cvičení propojené s mluveným slovem a zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Procvičování základní hudební teorie na praktických ukázkách během výuky.
    2. ročník: složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých období. Propojení s ansámblovou hereckou a taneční akcí. Důraz na přirozenou a stylově správnou sdělnost projevu. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích letech, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V 1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D61092Az