D30533 Marketing v umění

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, Marketing II, Základy marketingového výzkumu, Marketingová komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky marketingu umění a procesem rozvoje publika (audience development). Umožnit jim pochopit základní principy tohoto procesu a prostřednictvím zpracovávaných případových studií z oblasti kultury a umění demonstrovat jeho možnosti. Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti marketingu a marketingových komunikací nabytých v předchozím studiu (především Marketing I, Marketing II, Základy marketingového výzkumu, Marketingové komunikace) a aplikuje je v oblasti kultury a umění.

Osnova


  • - Úvod do marketingu umění a audience development
    - Specifika situačních analýz v marketingu umění
    - Specifika trhu s uměním a segmentace publika
    - Tržní umístění a budování značky v umění
    - Marketingový mix uměleckého produktu
    - Marketingové komunikace na trhu s uměním
    - Modely konceptu rozvoje publika
    - Hrozby a příležitosti aplikace audience development
Literatura
  • Bernstein, J. F.: Arts marketing insights. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0. info
  • Hill, L., O´Sullivan: Creative Arts Makrteing. Butterworth Heinemann, 2008. ISBN 978-0-7506-5737-2. info
  • Kaiser, M.: Strategické plánování v umění. Institut umění - Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2. info
  • Kaiser, M., Egan, B.: Cyklus - Plánování pro dosažení úspěchu v umění. Devos Institute of Arts Management at the Kennedy Centre, 2011. info
  • Kotler, P.: Marketing Management. Grada Praha, 2001, ISBN 80-247-0016-6. info
  • Kotler, P., Scheff, J.: Standing Room Only. Harvard Business School Press, 1997, ISBN 0875847374. info
  • Morris, Hargreaves, McIntyre: Strategic Marketing And Audience Development for Cultural Organisations. Goldsmith University London, 2009. info
  • O´Reilly, D., Kerrigan, F.: Marketing the arts - A fresh approach. Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-49686-5. info
  • Arts-based segmentation research: http://www.artscouncil.org.uk/what-we-do/research-and-data/arts-audiences/arts-based-segmentation-research/. info
  • Culture Segments: http://www.lateralthinkers.com/culturesegments.html The Experts´ Guide to Marketing the Arts: http://artsmarketing.org/resources/practical-lessons/practical-lessons. info
  • Wallace Studie in Building Arts Audience: www.wallacefoundation.org, sekce Knowledge centre. info
  • www.scottisharts.org.uk. info
  • www.artsmarketing.org. info
  • www.australiacouncil.gov.au. info
  • www.fuel4arts.com. info
Výukové metody
* Formy výuky:
Přednáška/seminář
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4

* Výukové metody:
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a ověřuje při zpracování případových studií na zadaná témata z oblasti marketingu umění a rozvoje publika. Výsledky své práce a s ní související návrhy doporučení prezentuje na hodinách, kde jsou hodnoceny jak pedagogem, tak ostatními studenty. Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody, řešení problémů
- Metody vytváření dovedností
- Individuální výuka, samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat a prezentovat případové studie na zadaná témata z oblasti marketingu umění a rozvoje publika.

Procentuální váha hodnocení:
- aktivní přítomnost v semináři: 40 % hodnocení,
- zpracování a prezentace celkem tří případových studií: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga a ostatních kolegů (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta).

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D30533