DIFA:D30324z Theatre workshop - Course Information
D30324z Theatre workshop
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
- Guaranteed by
- Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Docházka do hodin herecké výuky svého ateliéru.
Shlédnutí nejméně pěti brněnských představení. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Navést studenty herectví k takovému způsobu kritického vnímání divadelní teorie, který by jim vzhledem ke studovanému oboru mohl být užitečný v praxi.
Navést studenty ke konfrontaci svých zkušeností z hodin herecké výuky s myšlením K. S. Stanislavského.
- Syllabus (in Czech)
- V semináři věnovaném různým teoretickým přístupům k činohernímu herectví vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní "teorie" vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví praktický význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
V prvním semestru se zaměřujeme na reflexe dosavadních zkušeností studentů v roli diváků. Kromě jejich prvních pokusů o zachycení a analýzu diváckých zážitků z vybraných i libovolných brněnských představení nabízíme základní orientaci na "mapě divadelních teorií". V lichých přednáškách jsou jim představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu, jež se vůči sobě v divadelní praxi vyhranily. V sudých je pak střídají exkurzy věnované jednotlivým pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik.
Druhý semestr spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky. Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- V semináři věnovaném různým teoretickým přístupům k činohernímu herectví vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní "teorie" vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví praktický význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška. Seminář. Referáty. Písemné práce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D30324z