DIFA:DFDL207 Technika mluveného projevu - Informace o předmětu
DFDL207 Technika mluveného projevu
Divadelní fakultaléto 2025
Předmět se v období léto 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Aleš Kohout (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Kabinet jevištní mluvy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet jevištní mluvy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DFDZ207 Technika mluveného projevu )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Předmět je pojat jako úvod do světa hlasu a slova se zaměřením na autorskou tvorbu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• pracovat s posazením hlasu
• správně a srozumitelně artikulovat
• poznat základy ortopedie
• umět pracovat s textem prozaickým i veršovým - Osnova
- Studenti se postupně teoreticky i prakticky seznamují s jednotlivými složkami mluveného projevu (tělo, dech, hlas, artikulace, ortoepie, rytmus, členění textu, jednání slovem), individuálně objevují význam a propojení jednotlivých složek, zkoušejí nalézt své silné stránky a limity v hlasové a mluvní oblasti.
- Literatura
- doporučená literatura
- Bohuslav Hála - Miloš Sovák: Hlas, řeč, sluch, Praha 1941. info
- Radovan Lukavský, Kultura mluveného slova.
- Miloš Kročil, Na počátku bylo slovo.
- Výukové metody
- Formy výuky: cvičení
Metody výuky: práce s textem, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2025/DFDL207