DIFA:DFDL204 Multimediální tvorba 4 – anima - Course Information
DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace
Theatre FacultySummer 2025
The course is not taught in Summer 2025
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Contact Person: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s animovaným filmem, různými animačními technikami, možnostmi využití animace ve scénické tvorbě a využití pohybových schopností v tvorbě pixilovaných filmů. Úvod do základních principů animace má také studentům fyzického divadla nabídnout jiný (rozfázovaný) pohled na pohyb skrze paradigma animátora.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozlišovat jednotlivé animační techniky a jejich produkční a časovou náročnost
- posoudit kvalitu nejen charakterové animace v animovaném filmu
- spolupracovat s odborníky-animátory na tvorbě pixilovaných a jiných animovaných filmů
- spolupracovat s odborníky-animátory směrem k využití animace ve scénické tvorbě - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - úvod do animované tvorby
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie animovaného filmu
- - animační techniky (klasická, plošková, CGI, stopmotion – pixilace atd.)
- - složení filmového štábu u animované tvorby
- - výrobní proces animovaného filmu
- - možnosti využití animace v multimediálním představení
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn ukázkami animovaných filmů a scénických představení využívajících animaci. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti díky ní získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály-animátory pro účely scénické tvorby. Teorie je má také inspirovat k využití tohoto média ve vlastní tvorbě.
- V praktické části semináře dostanou studenti možnost vyzkoušet si jednotlivé animační techniky a experimentovat s využitím animace pro videoprojekci. Přitom využijí také poznatky ze scenáristiky a dramaturgie a z předmětu "Herecká tvorba".
- Literature
- required literature
- Ritchie, James: The 12 Principles of Animation. Dostupné online: https://idearocketanimation.com/13721-12-principles-of-animation-gifs/
- recommended literature
- Úvod do estetiky animace; Kubíček Jiří, ISBN: 8073310198. info
- Dutka, Edgar: Minimum z dějin světové animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2004.
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se úroveň praktických cvičení, ve kterých studenti ověřují své pochopení elementárních animačních pravidel (12 principů animace). Dále se individuálně hodnotí znalost animačních technik a jejich produkční náročnosti, elementárních animačních pravidel a porozumění obvyklému tvůrčímu procesu u animovaného filmu formou ústního testu a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DFDL204