DIFA:DDML203 Projektový management v kultuř - Informace o předmětu
DDML203 Projektový management v kultuře
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lucie Abou (cvičící)
Ing. Ondřej Bulva (cvičící)
Mgr. Ondřej Glogar (cvičící)
prof. MgA. Blanka Kolegar (cvičící)
MgA. Jakub Mareš (cvičící)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management - modulární výuka na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
- Typy kulturních projektů a jejich specifika
- Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
- Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
- Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
- Kreativita v každém z nás
- Řízení vlastního času a práce se stresem
- Umění prezentace
- Motivace a komunikace v projektových týmech
- Osobnostní typy v projektových týmech
LETNÍ SEMESTR
Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- povinná literatura
- Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
- doporučená literatura
- Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
- Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
- How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
- KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
- ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
- ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.
LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce). - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DDML203