DAALX97 Režiséři konce 20. století

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Naďa Satková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Ing. David Strnad
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 405
Prerequisites (in Czech)
Kulturní přehled, zájem o režii a dramaturgii.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s osobnostmi divadelní režie, především s režijními koncepcemi konce 20. století a začátku 21. století. Na základě analýzy zhlédnutých představení (či videozáznamů) a četby odborných studií budou studenti schopni popsat charakteristické prvky režijního stylu vybraných divadelních režisérů a určí, z čeho jejich koncepce vycházejí. Zároveň budou sledovat, zda mají inscenační postupy zahraničních režisérů vliv na české tvůrce.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- charakterizovat režijní styl některých současných režisérů;
- popsat, z čeho se skládá divadelní inscenace;
- používat pojmy vhodné k analýze inscenace;
- pracovat s recenzemi a reflexemi umělecké tvorby.
Syllabus (in Czech)
  • Vývoj divadelní režie.
  • Robert Wilson – prostředky a postupy.
  • Inscenace Roberta Wilsona: Shakespeare’s Sonnets / Shakespeares Sonette.
  • Inscenace Roberta Wilsona: Einstein on the Beach.
  • Inscenace Roberta Wilsona: Věc Makropulos.
  • Inscenace Roberta Wilsona: H – 100 Seconds to Midnight.
  • Styly a koncepce dalších režisérů – např. Romeo Castellucci, Jan Klata, Frank Castorf, Christopher Marthaler, Andreas Kriegenburg, Milo Rau a další.
Literature
  • HOLMBERG, Arthur. The Theatre of Robert Wilson. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
  • SHYER, Laurence. Robert Wilson and his Collaborators. New York: Theatre Communications Group, 1989.
  • DELGADO, Maria M. a Dan REBELLATO. Contemporary European Theatre Directors. London: Routledge, 2010.
  • INNES, Christopher a Maria SHEVTSOVA. The Cambridge Introduction to Theatre Directing. Cambridge: Cambridge University Press, 2013.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, seminář, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Předpokladem úspěšného absolvování předmětu je zapojení do seminárních diskuzí na základě prostudování zadaných textů nebo zhlédnutí představení/záznamů (tvoří 40 % výsledného hodnocení); dále vypracování průběžně zadávaných úkolů (10 %) a seminární práce (50 %).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DAALX97