DIFA:DFDL320 Herectví III - fyzické divadlo - Informace o předmětu
DFDL320 Herectví III - fyzické divadlo
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/8/0. 4 kr. Doporučované ukončení: kz. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Dalibor Buš (přednášející)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 301, Út 14:30–16:00 EXT_SAL, St 14:30–16:00 202
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Třetí ročník herectví je věnován:
jevištní a mimo jevištní improvizace
zkoumání forem na hranici herectví: dokumentární divadlo, neviditelné divadlo, divadlo utlačovaných a další.
Druhý cíl tohoto třetího ročníku herectví je dát studenti možnost setkat se s dalšími učiteli a pedagogiky herectví. - Výstupy z učení
- Osvojit si plynulost v divadelní improvizace, naučit se příslušné techniky a umět je analyzovat.
Vytvořit podmínky pro kolektivní tvůrčí práci.
Seznámit se s metodami zvyšování kvality spolupráci v rámci skupiny.
Znát řadu hraničních přístupů k herectví, včetně dokumentárního divadla a divadla utlačovaných.
Umět uplatňovat metody pro sběr uměleckého obsahu a materiálů od lidí mimo tvůrčí kolektiv.
Eticky reflektovat tento obsah a materiály a najít způsoby, jak respektovat stanovený etický rámec.
Vztahovat téma ke způsobu sdílení divadla.
Zamyslete se nad rolí divadelního umělce ve společnosti. - Osnova
- První semestr:
- Porformativnost a divadelnost. Přednášky.
- Pozorování in situ a divadelní restituce.
- Vkládání divadelnosti do každodenního chodu.
- Otázka etiky.
- Divadlo utlačovaných.
- Druhý semestr:
- Kolektivní výzkum tématu. Metody.
- Integrační procesy pro skupinu. Různé procesy.
- Komunikace, sdílení tématu s lidmi mimo tvůrčí kolektiv. Různé metody tvorby obsahu a materiálů pro veřejnou prezentaci.
- Práce s těmito obsahy a materiály: tvarování, dekonstrukce, přemisťování, posun.
- Etické otázky spojené s používáním těchto materiálů a obsahů.
- Hledání vhodného způsobu sdílení s veřejností.
- Vytváření modelu/maketu.
- Prezentace.
- Literatura
- povinná literatura
- Johnstone, Keith. 2014. IMPRO: improvizace a divadlo. Praha: Akademie múzických umění.
- doporučená literatura
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- Cantrell, Tom. 2013. Acting in documentary theatre. Palgrave macmillan.
- Huxley Michael a Witts. Noel. 2002. The twentieth-century performance reader. London; New York: Routledge.
- Výukové metody
- Přednášky. Prezentace studentů. Diskuse. Výukové metody založené na cvičeních, praxi a euristickém přístupu. Praktická práce (samostudium).
- Metody hodnocení
- Studenti mají za úkol vytvořit koncept divadelní intervence a prezentovat jeho skicu. Tento práce je vyprovokován následující otázkou:
"Co byste vymysleli, co by se začlenilo do města (nebo do jiného veřejného prostředí), v každodenním životě lidí, do architektury a, postupně nebo náhle, způsobilo, že by se každodenní život odchýlil od svého obvyklého běhu, že by vytvořil posun. Pak by se z této každodennosti vynořil, odhalil a projevil se něco jako podívána, až něco jako představení, aby nakonec našlo své rozuzlení v setkání performers a diváků tváří v tvář. (Integrovat, posunout, vylíhnout se, projevit se, ukázat, vyřešit.)"
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2023/DFDL320