DIFA:DTDL504 Taneční a pohybová výchova II - Course Information
DTDL504 Taneční a pohybová výchova II
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 5/2.5/53. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšné ukončení předmětu Taneční a pohybová výchova I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- Tanec propojený s lidskými emocemi, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - navazujícím stupni studia TaPDaV jsou studenti vedeni k tomu, aby ve svých žácích pěstovali smysl pro kreativní pohyb - důraz je kladen na kreativní tanec - tvořivou taneční výchovu - emocionální přístup k tanečnímu umění - důraz je kladen na individuální přístup k výuce kolektivu
- Learning outcomes (in Czech)
- student prokazuje schopnost prostřednictvím pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. - student ovládá kategorizaci klíčových kompetencí zejména sociální a personální, komunikativní na občanské. - student ovládá postupy směřující k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - dokáže definovat a použít ve své praxi kreativní tanec - ovládá principy tvořivé taneční výchovy - student rozumí pojmu-emocionální přístup k tanečnímu umění - student zvládá individuální přístup k výuce kolektivu
- Syllabus (in Czech)
- 1. Tvořivá taneční výchova 2. rytmická a taneční cvičení 3. využití taneční techniky v kreativním tanci 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5. výběr a využití hudby (živý doprovod versus doprovod reprodukovaný) 6. technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7 .analýza pohybu jednotlivých částí těla 8. pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
- Literature
- required literature
- Marta Poláková Dynamické tělo 12991/1
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Kreativní pohyb a tanec Helen Payneová Portál 1999 ISBN 80-7178-213-0
- recommended literature
- Základní kniha relaxačních technik Paul Wilson 1995 978-80-7309-922-0
- Pohybová výchova Petr Šmolík a kolektiv MF 1985
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška cvičení diskusní metody
- Assessment methods (in Czech)
- seminární práce prezentace vlastního pedagogického přístupu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DTDL504