DIFA:DSCLX03 Co-operation with Directing De - Course Information
DSCLX03 Co-operation with Directing Department
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- schopnost aplikovat základní znalosti předmětu scénografie,kostým audiovize a grafický design do spolupráce v týmu na společných projektech studentů dramaturgie a režie
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Praxe s důrazem na týmovou práci na projektech společně s dramaturgem, režisérem,herci,světelným designérem.Schopnost vytvořit komplexní scénografické řešení a kostýmní koncepce s následující realizací na divadelních scénách divadelní a hudební fakulty JAMU. Možnost praktického využití zkušeností získaných z předmětu scénografie, kostým a scénografie, scénické technologie a technologie kostýmu.
Student je schopen: pochopit smysl a podstatu scénografie v divadelní inscenaci i mimo ni analyzovat východiska v řešení divadelní i jiné scénografie rozvíjet schopnosti formulovat vlastní scénografická řešení zvládnout základní výrazové prostředky scénografické tvorby a pomocí ní řešit dramatické situace propojení všech složek syntetického díla a být připraven k maximální kreativní komunikaci, spolupráci a návaznosti na základě scénografických návrhů vedení jejich realizace v dílnách nebo je realizovat autorsky prokazovat široké a hluboké znalosti a kritické porozumění konceptům a metodám ve vztahu k uměleckým procesům scénografie uvědomovat si důležitost kontextu scénografie a možností kreativního přesahu do dalších či nově vznikajících oborů prezentovat originální umělecký scénografický výkon vlastní nebo týmový na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru - Learning outcomes (in Czech)
- vytváří vizuální styl projektu předkládá originální interpretace má předpoklad pro práci v týmu vytváří vizualizace a podklady pro výrobu je schopen realizace a spolupráce na realizaci schopnost přenosu záměru do veřejné prezentace projektu
- Syllabus (in Czech)
- Praxe s důrazem na práci v týmu s režisérem,herci,světelným designérem. Komplexní scénografické řešení a kostýmní koncepce s následující realizací na divadelních scénách divadelní a hudební fakulty JAMU. Možnost praktického využití zkušeností získaných z předmětu scénografie, kostým a akademický projekt. čtení textu a interpretace textu hledání inspiračních materiálů vytváření nových souvislostí návrh scény návrh koncepce kostýmního řešení návrh technického řešení příprava technické dokumentace pro výrobu výroba makety realizace scénické výpravy realizace kostýmní výpravy realizace představení premiéra
- Literature
- Thomas Dreher: Performance Art nach 1945. Aktionstheater und Intermedia. München: Wilhelm Fink 2001. ISBN 3-7705-3452-2 (in German)
- Gómez-Peña, Guillermo (2005) Ethno-techno: Writings on performance, activism and pedagogy. Routledge, London. ISBN 0-415-36248-2
- Jones, Amelia and Heathfield, Adrian (eds.) (2012), Perform, Repeat, Record. Live Art in History. Intellect, Bristol. ISBN 978-1-84150-489-6
- Goldberg, Roselee (1998) Performance: Live Art Since 1960. Harry N. Abrams, NY NY. ISBN 978-0-8109-4360-5
- Carr, C. (1993) On Edge: Performance at the End of the Twentieth Century. Wesleyan University Press. ISBN 0-8195-5267-4, ISBN 0-8195-6269-6
- Erika Fischer-Lichte: Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp 2004. ISBN 3-518-12373-4 (in German)
- Happy Materials. MATERIOLOGY. Praha:Materio, 2012,2013, 2014 (ISBN 9788026005384) Firemní katalogy a vzorníky napříč průmyslovým spektrem
- Carlson, Marvin (1996) Performance: A Critical Introduction. London and New York: Routledge. ISBN 0-415-13702-0, ISBN 0-415-13703-9
- Teaching methods (in Czech)
- Metody výuky:
projekt
Formy výuky:
projektová výuka
* Celkový počet hodin kontaktní výuky včetně konzultací: 1
* Celkový počet hodin samostatné práce studenta: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě realizace projektu
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2022/DSCLX03