DIFA:DFDL314 Akrobacie, Joga III - Informace o předmětu
DFDL314 Akrobacie, Joga III
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Dorota Vašíčková (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Předmět YOGA:
Pro studenty přínosem z hlediska vyrovnávání disbalancí těla, psychická i duševní podpora. Zaměření na komplexní zpevnění a protažení celého těla. Zásluhou yogy je umět lépe pracovat se svým tělem, rozeznat blokády v pohybovém aparátu a naučit se automáže. Cílem je hluboká aktivní regenerace, pro doplnění jejich tréninkových plánů a programů.
Předmět AKROBACIE:
Seznámit studenty s co nejširším spektrem extrémních pohybových aktivit: akrobacií dvou a více lidí- pozemní párová akrobacie, která sebou nese základy gymnastiky a rozvoj síly, akrobacie na závěsném kruhu (aerial hoop) a akrobacie na závěsné šále (aerial silks). - Výstupy z učení
- Student/ka bude po absolvování předmětu schopen/a:
• samostatně a s rozvahou nakládat s vlastním tělem, tak aby jej posiloval nikoliv snižovat činnost
• budovat disciplínu a zvědavost pro fyzický, poetický, spirituální růst zakotven v práci s vlastním tělem
• znát široký rozsah prakticko-teoretického materiálu zaměřeného na studium umění a podstaty pohybu
• znalost anatomie lidského těla, zdravé manipulování s tělem
• monitorování rozsahu a možností pro vlastní i kolektivní torbu v oblasti divadla a nového cirkusu
Specifické výstupy z aspekty předmětu:
I. Yoga a Akrobacie
• rozvíjet dovednost tělesného uvědomění a tělesného zpřítomnění, jako základní nástroje pro rozvoj umění performance
• s důvěrou a rozvahou prozkoumávat své vlastní pohybové možnosti, umožní mu získat přehled ve způsobech práce s technikou improvizace přes analýzu tvorby choreografů (Deborah Hay, Steve Paxton, Julyen Hamilton)
II. Techniky akrobacie (Párová pozemní akrobacie, na kruhu a šále)
• student si vybuduje výdrž a návyk pro vlastní fyzický trénink a podání výkonu,
• získá základní zručnosti v práci se zemí, s druhým tělem,
• S choreografickým materiálem a repertoárem, bude prohloubena plynulost a energie
III. Pozorování pohybu
• dovedně pozorovat pohyb a rozpoznat jeho specifické kvality
• mít rozšířené povědomí o komplexitě pohybu,
• citlivě dekonstruovat pohybovou frázi i umět globálně zhodnotit pohybové dění,
• aktivně přecházet z perspektivy pozorovatele/svědka do pozice aktéra
IV. Znalost anatomie
• aplikovat teoreticko-praktické znalosti/vědomosti z anatomie a fyziologie - Osnova
- Předmět je konstruován tak, aby studenta vedl k propojení fyzického divadla, tance, cirkusu. Předmět je rozdělen do dvou kategorií a dvou úrovní. Rozdělení pro jednotlivé ročníky je následující: 1.- 2. r.- trénink, 3. - 4. r.- tvorba
- - díky externím workshopům na míru rozšiřovat právě probrané úrovně disciplín, aplikovat dovednosti kompoziční a choreografické práce do vlastní tvorby
- Předmět YOGA:
- Power vinyasa yoga neboli power a vinyasa propojuje "silovější" cvičení s pozicemi a principy yogy. Důležité je přistupovat ke studentovi jako k vrcholovému sportovci, obeznámit ho s anatomií lidského těla. Studentovi se díky yoze dostane čas a prostor na sebe samotného.
- Předmět AKROBACIE:
- Je rozdělen do tří kategorií a úrovní. První se zaobírá akrobacií dvou a více lidí- Pozemní párová akrobacie, která sebou nese základy gymnastiky a rozvoj síly. Druhá a třetí kategorie je Akrobacie na závěsném kruhu (Aerial hoop) a Akrobacie na závěsné šále (Aerial silks). Závěsná akrobacie vychází z novocirkusových disciplín. Skloubení sportu a umění pohybu. Student si během studia vybere dle svých predispozic jednu akrobatickou disciplínu, na kterou se od 3. ročníku zaměří a bude své znalosti posouvat.
- Student je seznámen s bezpečnostními zásadami, které musí dodržovat. Podepíše také Poučení.
- 1.ročník semestr- koordinace a poznání základní techniky
- 2.ročník semestr- pozemní akrobacie
- 3.ročník semestr- akrobacie na šále a kruhu
- 4. ročník semestr- profilování
- Výukové metody
- cvičení a samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- Docházka, přístup k práci a kvalita provedení jednotlivých prvků.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2022/DFDL314