DIFA:DATL420 Ten films for theater - Course Information
DATL420 Ten films for theater
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Francán
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 16:15–17:45 720
- Prerequisites (in Czech)
- Znalost dějin filmu a dějin divadla. Základní přehled historie a stylu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Media and Theatre (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:N)
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět nemá za cíl vytvořit historický přehled vývoje filmu, ani se nevěnuje přehledu jednoho tvůrce, nebo stylu. Naopak se zaměřuje na konfrontaci a zkoumání stylových, kompozičních postupů, které jsou již na vyšší stylotvorné úrovni a tvoří nadstavbu nad základním rozborem filmového díla. Předmět se zabývá specifickým filmovým myšlením, které lze úspěšně uplatňovat, přenést do divadelně-kompozičnmího myšlení v rozsahu od scénáře až po mimodivadelní externality.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student by měl být schopen na základě zkoumaných děl a průniku k podstatě kompozičních struktur - identifikovat a užívat stylové prostředky, kompoziční figury a dramaturgicko režijní zkratky. Orientace a schopnost užití ve vlastní tvůrčí práci by měla studenta posunout v těchto okruzích: - práce s rytmem - s tempem - úhlem pohledu - montáží - pozicí vypravěče - užití střihové skladby - využití stylové skladby - užití konvence
- Syllabus (in Czech)
- Osnova se opírá o konfrontaci kompozičního myšlení v jednotlivých případových studiích:
- 1/ Finta Rašomon
- 2/ Bresonův Pickpocket
- 3/ Italštna pro začátečníky a Černý petr
- 4/ Limonádový Joe (Brdečka)
- 5/ Dědeček automobil a 24 hodin Le Mans
- 6/ Dokonalý trik a Příchozí
- 7/ Formanův Přelet
- 8/ Pýcha a předsudek oproti Karamazovcům
- 9/ Black Books a Wallace s Gromitem
- 10/ Stoši Kon a Hayao Miyazaki
- Literature
- required literature
- Umění filmu: David Bordwell a Kristin Thompsonová
- recommended literature
- Ejzenštejn S. Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha, 1961. info
- Miloš Forman: Co já vím. info
- Radomír D. Kokeš: Rozbor Filmu
- MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 pp. ISBN 80-00-01410-6. info
- not specified
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka je řazena do lekcí, ve kterých jsou komentovány ukázky z filmů, či celé filmy. Následuje rozbor literárních předloh a individuální vypracování samostatné studie.
- Assessment methods (in Czech)
- Student vypracuje samostanou tvůrčí studii ve které prokáže pochopení a uchopení jednotlivých kompozičních metod ve formě literárního základu, případně scénáře.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2021/DATL420