DVDL406 Reflexe a výzkum

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Pá 12:00–13:30 201
Předpoklady
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Výstupy z učení
Student reflektuje zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka - nalézá souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Osnova
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů. Reflexe divadleních projektů ve výchově Reflexe divadelních projektů ve výchově sluchově postižených dětí a mládeže a dospělých Případové studie, příklady
Literatura
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
  • JEBAVÁ, Kateřina. Tandemové divadlo - tandemové lekce: prvky a nástroje dramatického umění jako prostředek komunikace v rodině dítěte se sluchovým postižením. Brno: JAMU, 2016. ISBN 978-80-7460-092-0.
Výukové metody
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Metody hodnocení
průběžná práce, analýza výsledků činností studenta
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2018, léto 2022, léto 2024.