DIFA:DSDL410 Počítačová grafika - Informace o předmětu
DSDL410 Počítačová grafika
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (cvičící)
- Garance
- Mgr. Pavla Beranová
Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Světelný design (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu připravit studenta na zpracování vektorové grafiky a její propojení s rastrovou v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a InDesign) a to jak v rovině odborné, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů.
- Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
- zpracovávat vektorovou grafiku na úrovni "intermediate" nebo "advanced "
- kombinovat rastrovou a vektorovou grafiku.
- dokáže aplikovat komplexní znalosti při zpracování vektorové grafiky.
- zvládá aplikovat komplexní znalosti DTP
- připraví grafický výstup (produkt) pro tisk složený z vektorové a rastrové grafiky
Osvojené poznatky originálně užívá, rozvíjí, uplatňuje a prokazuje zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Absolvent je schopen samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a je schopen řešit komplexní praktický nebo teoretický problémy tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů.
počet výstupů:3 (audiovize, vizualizace, zpracování tématu ENCOUTER (plakát, reklamní produkty, idea) - Osnova
- Nastavení Adobe aplikace
- Užití nástrojů
- Užití vrstev
- Užití masek
- Užití filtrů
- Úprava vektorového díla
- převod rastr - vektor
- Export/import dokumentu
- příprava pro tisk
- aplikovaná tvorba dle oboru a zaměření
- Literatura
- povinná literatura
- Adobe InDesign CC: Oficiální výukový průvodce - Kelly Kordes Anton, John Cruise - Computer Press 2017 - ISBN 978-80-251-4857-0
- Tisk a dokončovací práce: Grafický design Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-2968-5
- Formát: Grafický design - Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-2966-1
- doporučená literatura
- Adobe Photoshop CC - Conrad Chavez a Andrew Faulkner - Computer Press, 2016 - ISBN 978-80-251-4741-2
- Designové myšlení: Grafický design - Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-3245-6
- Adobe Illustrator CC - Brian Wood - Computer Press, 2017 - ISBN 978-80-251-4862-4
- Vizuální myšlení - Umění ilustrace - Wigan Mark - Computer Press 2010 - ISBN 978-80-251-2970-8
- neurčeno
- Velká kniha barev: Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry - COMPUTER PRESS 2012 - 978-80-251-3785-7
- Výukové metody
- závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20% - Metody hodnocení
- závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20%
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DSDL410