DIFA:DMAL101 Acting work - Course Information
DMAL101 Acting work
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/12/3. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Aleš Kohout (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Oxana Smilková
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable of Seminar Groups
- DMAL101/CINOHRA: Mon 17:00–20:00 203, Wed 12:00–18:00 203, O. Smilková
DMAL101/MUZIKAL: Tue 10:15–13:30 122, Wed 14:30–17:45 122, Thu 16:15–19:30 122, A. Kohout, S. Talpová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- • Zvědomění strukturace jevištního jednání umožňující fixaci
• Rozvíjení schopnosti organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• Zkoumání impulsů k slovnímu jednání a jeho analýza
• Uvedení do problematiky studia postavy - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientace v problematice základní sktrukturace jevištního jednání
• organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• prokázat elementární dovednosti umožňující tvorbu postavy - Syllabus (in Czech)
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Specializace Činoherní herectví
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní“ a „nekaždodenní“ aspekty hereckého jednání při ohledávání zvnějšku zadané jevištní situace (dialog v blankversu) – zvědomování strukturace jevištní akce, od improvizace k fixaci a od fixace k improvizaci, variantní myšlení.
- Ateliér doc. Riegera
- Cvičení na:
- • rozvíjení daných okolností vedoucích k vyhrocenému dramatickému jednání
- • osvojování si prvků umožňujících fixaci jevištního jednání
- • analýzu předpokladů slovního jednání
- • napodobování pohybů a gest
- • napodobování profesních návyků
- • napodobování charakteristických projevů zvířat
- Ateilér doc. Smilkové
- ◦ rozvíjení improvizace etudového vnímání herecké tvorby, zpracování tématu, cíle v dramatické situaci
- ◦ vytvoření kolektivního vnímání herecké tvorby
- ◦ herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - herecká fixace a opakovatelnost
- - od spontaneity ke struktuře
- - scénický tvar
- Specializace Muzikálové herectví
- doc. Talpová
- Herecká cvičení Rozvíjení fantazie, imaginace. Jednání v základních hereckých situacích. Osvojování si základních hereckých výrazových prostředků. Vnitřní motivace.
- Mgr. Štěpán
- 1) základní pojmy herecké práce
- 2) základní cvičení, která si berou za cíl vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
- 3) herecká cvičení na rozvíjení fantazii, imaginace, vnitřní motivace
- 4) hledání principů tvořivé hravosti
- 5) cvičené rozvíjející základní herecké prostředky (fyzické jednání, jednání beze slov, jednání slovem)
- 6) dialog - základní vlastnosti dialogu, seznámení se z vybranými dialogy z dramatické literatury
- 7) tvůrčí práce na dialogu (od autorství po jevištní zpracování)
- MgA. Zetel
- • biomechanika
- • “sčukinovské” etudy
- • kolektivní a sólová improvizace
- Specializace Fyzické divadlo
- Věnujeme se základní struktuře jevištního hraní a tématům: chór, coryphée, hrdina, major a minor, rovnovážný stav a místa na jevišti, význam vstupu v divadle... (vše co slouží základům režie. Skupinově se zaměřujeme na kauzalitu, spouštěcí mechanismy, impulsy, způsoby koncentrace, na vlastnosti konkrétní a imaginární hmoty, zvířeckosti a zvířat, symboliky lidského těla. Společně prozkoumáme možnou inscenaci antického řeckého dramatu: chór jako jedna z postav a reprezentace či figura lidu. Ve spolupráci s pedagogem předmětu „Technika mluveného projevu“ se věnujeme skupinovému projevu. Dál se budeme věnovat tzv. Storytellingu či stavbě a vyprávění příběhu. Budeme se věnovat hře s objektem/rekvizitou v jeho vyprávějícím potenciálu. Věnujeme se jevištnímu vytváření atmosféry, napětí, a dramatické strukturované improvizaci (již bereme na zřetel cil a charakteristiky postavy) (viz. především Michail Čechov). Na konci semestru budou studenti seznámení se základy hraní a gramatikou hry commedia dell’arte v rámci blokového semináře (viz. předmět Divadlo masek, čímž budou připraveni na další učení ve třetím semestru.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DMAL101