DIFA:DHAL311 Zpěv ansámblový III - Course Information
DHAL311 Zpěv ansámblový III
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
- Syllabus (in Czech)
- Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
- Literature
- recommended literature
- Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
- Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
- Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
- Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
- Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
- Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
- Teaching methods (in Czech)
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DHAL311