DIFA:DDVLX05 Interpretační seminář - Informace o předmětu
DDVLX05 Interpretační seminář
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je formou společných konzultací rozvíjet dramaturgický background studentských uměleckých projektů na základě společné četby teoretické literatury (filozofie, sociologie, psychologie, politologie a antropologie) a diskusi o kontextech a aktuálních společenských souvislostech studentské tvorby.
- Výstupy z učení
- Studenti rozvíjí schopnosti kritické diskuze, samostatné prezentace, prohlubují porozumění umění v kontextu sociálních a politických témat.
- Osnova
- Probíraná témata a okruhy jsou závislé na složení skupiny přihlášených studentů v daném akademickém roce.
- Literatura
- povinná literatura
- Jan Motal, Hermeneutika dějinnosti ve filmovém eseji Karla Vachka a Chrise Markera (Brno: JAMU, 2013).
- Petr Osolsobě, Umění a ctnost: K teorii umělecké interpretace (Brno: Barrister & Principal – Masarykova univerzita, 2013).
- doporučená literatura
- Jaroslav Hroch – Magdalena Konečná – Lukáš Hlouch, Proměny hermeneutického myšlení (Brno: CDK, 2010).
- Martin Heidegger, Básnicky bydlí člověk in Básnicky bydlí člověk, týž (Praha: Oikoymenh, 1993).
- Bernard Martin, „Dramaturgie et analyse dramatique.“ In: L'Annuaire théâtral 29 (2007).
- Výukové metody
- Konzultace, domácí příprava (četba).
- Metody hodnocení
- Sebereflexivní esej k umělecké realizaci
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DDVLX05