DIFA:DDVL206 Scenario - Course Information
DDVL206 Scenario
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Ondřej Klíč (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 16:15–17:45 2
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Úvod do dramaturgie, Úvod do teorie divadla, Seminář k teorii divadla I, Dějiny světového divadla, Společná praxe
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Teorii divadelního textu, Seminář k teorii divadla II, Dějiny českého divadla, Dějiny světového divadla, Praxi I - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Absolvent předmětu: Má příležitost získat uvolněnost a sebedůvěru při vlastní tvorbě. Využívá různé druhy inspirace pro vlastní náměty a texty. Ovládá základní pojmy scenáristiky. Ovládá teorii stavby scénáře divadelní hry. Zná různé typy scénářů. Zkouší různé druhy uprav textů. Průběžně sbírá náměty, úryvky, materiál pro vlastní scénář. Vybírá s nasbíraných textů směr – téma, kterému věnuje hlubší pozornost. V bezpečném prostření prezentuje své texty. Svůj scénář dotváří, konzultuje v bezpečném prostředí tvůrčí skupiny. Pokud má zájem, připravuje prezentaci svého textu pro širší veřejnost. Reflektuje svůj zážitek s prezentace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studen bude schopen po absolvování předmětu: Napsat krátký konvenčně vystavěný scénář. Bude schopen připravit jeho části jako scénické čtení.
- Syllabus (in Czech)
- - Sbírání materiálu pro vlastní scénář pomocí různých cvičení vycházejících z tvůrčího psaní. - Diskuse nad pracemi spolužáků.
- Literature
- recommended literature
- Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
- Aristotelés. Poetika. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1996. ISBN 80-205-0295-5.
- Dohnal, Lubor: Úvodem do scenáristiky a dramaturgie, HYPERLINK "http://www.famu.cz/docs/04Scenaristika.pdf" famu.cz/docs/04Scenaristika.pdf
- Náhradní obsah: Brhelová, Eva: Tvorba dramatického textu a její pedagogická aplikace, Brno Jamu 2006
- Císař, J. Základy dramaturgie: I. Situace. 3. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2003. ISBN 80-85883-49-X.
- Carriére, J. C. Vyprávět příběh. 1. vyd. Praha: Národní filmový archív, 1995. ISBN 2-907114-22-0.
- Kerr, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.
- Novotný, D. J. Chcete psát scénář? 1. díl, 2. díl. Praha: FAMU, 1995. ISBN 80-85883-06-6, ISBN 80-85883-07-4.
- not specified
- Kovalčuk, J. Od tématu ke scénáři. Brno: MKS SNK, 1985.
- Pavlac Peter, Prekliaty dramatik alebo ako sa pokúsiť zbaviť útrap pri psaní dramatického textu, UKF v Nitre 2012
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2 - Assessment methods (in Czech)
- ZS: Zápočet na základě písemných prací a aktivity studenta v hodině.
LS: Klasifikovaný zápočet na základě písemných prací a aktivity studenta v hodině. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DDVL206