DIFA:DATL503 Drama adaptation II - Course Information
DATL503 Drama adaptation II
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Francán
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 18:00–19:30 408
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Adaptace dramatických děl v audiovizi a divadle I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student se seznámí s originálními adaptacemi textů světové dramatiky v pojetí významných divadelních a filmových tvůrců. Porozumí jedinečnosti koncepce daného uchopení a je schopen analyzované postupy sám aplikovat ve své audiovizuální a scénické tvorbě.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student získá podrobné znalosti klíčových adaptačních principů. Je schopen je podrobně popsat a demostrovat na příkladech. Dokáže definovat adaptační metody významných tvůrců. Je schopen aplikovat získané poznatky ve vlastní tvůrčí praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Analýza a kritická reflexe vybraných adaptací F.G. Lorca v pojetí C. Saury P. Weiss v pojetí P. Brooka Medea - L. Trier, P. Pasolini Kontext vzniku antického dramatu a posuny v interpretaci I. Bergman napříč médii Adaptace fragmentu vybraného textu Aplikace analyzovaných adaptačních metod
- Literature
- Odborná literatura reflektující umělecká díla, směry a trendy. info
- Shubik I.: Play for today, Davis-Poynter, London 1975. info
- Tulloch J.: Television drama, Routledge, London and New York 1990. info
- Ricoeur P.: Teória interpretácie. info
- Aumont J.: Le Cinema Et La Mise En Scene , Editeur: Armand Colin, Paris 2006. info
- Aumont J.: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001. info
- Szczepanik P.: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Bílková-Belnayová K.: Souřadnice televizní dramatické tvorby, Panorama, Praha 1988. info
- Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
- Hedvábný Z.: Alfréd Radok. Zpráva o jednom osudu., Divadelní ústav, Praha 1994. info
- Karvaš P.: Umenie drámy a fenomén televízie, Výskumný ústav kultúry, Bratislava 1985. info
- Bergman, Ingemar: Laterna magika. info
- Cieslar, Jiří: Concettino ohlédnutí. Praha 1996. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
- Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
- Weiss, Peter: Pronásledování a zavraždění Jaena Paula Marata předvedené divadelním souborem blázince v Charentonu za řízení Markýze de Sade. Praha, 1965. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Přednáška, seminář (diskuze, vlastní tvůrčí a kritická práce a její reflexe) - Assessment methods (in Czech)
- Způsob hodnocení:
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Předpokladem účasti na zkoušce je plnění průběžných teoretických a tvůrčích zadání. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DATL503