DIFA:DVDLY19 Umělecké tlumočení do znakovéh - Informace o předmětu
DVDLY19 Umělecké tlumočení do znakového jazyka I
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/24/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (cvičící)
- Garance
- Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- K základním požadavkům pro zapsání předmětu je nutná základní aktivní i pasivní znalost českého znakového jazyka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika Neslyšících (program DIFA, N-DRAUM) (2)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Seznámit studenty s poměrně mladou disciplínou – umělecké tlumočení písní a hudebních děl. S různými přístupy k tlumočení hudby a písní. Součástí budou také praktické ukázky tlumočených písní. Nácvik samostatného vystoupení tlumočené písně.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - Vysvětlit pojem umělecké tlumočení divadelních inscenací - Bude vnímat rozdíly mezi jednotlivými typy uměleckého tlumočení - Samostatně předvést krátkou ukázku tlumočené písně
- Osnova
- 1. Terminologie v oblasti uměleckého tlumočení 2. Přístupy v tlumočení uměleckých písní + videoukázky 3. Postup při přípravě tlumočené písně
- Výukové metody
- Pravidelná výuka - přednáška * Počet hodin kontaktní výuky týdně: * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: Metody výuky: - přednáška, - metody řešení problémů, - samostatná práce studentů,
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti v semináři a seznámení se s literaturou - písemný test - Prezentace tlumočené písně v rámci veřejné předváděčky
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2019/DVDLY19