DIFA:DAALX22 Internet project Black Box - Course Information
DAALX22 Internet project Black Box
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:15–17:45 722
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DAAZX22 Internet project Black Box )
orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
- Syllabus (in Czech)
- Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
- Literature
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
- Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.
Pravidelná výuka - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2019/DAALX22