DSCL305 Technologie projektu

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Stanislav Hrdlička (přednášející)
Garance
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DSCZ305 Technologie projektu )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Technické kreslení 1
, Historii scénických technologií, všechny předchozí a souběžné předměty studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Praktický kurz s exkurzí do profesionálních divadelních dílen a projektové kanceláře, seznámení se s místní jevištní technologií a základy jevištní stavby. Pochopení struktury divadelního provozu a vzniku divadelního představení od explikace, přes předávací poradu s odevzdáním technické dokumentace až po proces realizace výpravy v dílnách a stavbu jevištních dekorací na scéně.
Osnova
  • Znalosti: Student pozná divadelní praxi v rámci projektové dokumentace, výroby a tvorby rozpočtu Dovednosti: Dokáže prakticky a v procesu vypracovat podklady pro uskutečnění fyzické stránky inscenace Kompetence: Zná souvislosti tvorby a realizace, chápe možnosti improvizace v rámci výroby a výhody redukce tvorby.
Literatura
    povinná literatura
  • J.Kolegar, JAMU - Historie scénických technologií
    neurčeno
  • Kouřil, Miroslav: Teorie scénických uměni. Program inscenace - režie - herecké uměni - scénická poetika. Praha 1979. info
  • PRAŽÁK, Albert. Interpretace scénografického prostoru. Praha: ISV, 2003. info
  • Firemní katalogy a vzorníky napříč průmyslovým spektrem
  • Happy Materials. MATERIOLOGY. Praha:Materio, 2012,2013, 2014 (ISBN 9788026005384)
  • Hnízdil, Vladimír. Historický vývoj scénického prostoru, Praha, VOŠUP – SUPŠ, 2004
Výukové metody
Přednáška, seminář, cvičení Aplikace získaných znalostí do akademických a praktických projektů
Metody hodnocení
účast na semináři 30 % aplikace získaných informací do projektů 70 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.