DRTL101 Scenáristická tvorba I

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
0/4/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Mgr. Jan Gogola (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 12:00–16:00 408
Předpoklady
EVER( DRTZ101 Scenáristická tvorba I )
invence, schopnost tvůrčí reflexe
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student je kultivován ve své autorské scenáristické tvorbě, na základě dramaturgických připomínek a zadání rozvíjí své tvůrčí scenáristické schopnosti.
Výstupy z učení
Student je schopen scenáristicky zpracovat krátkometrážní formáty. Dokáže koncipovat dějovou strukturu audiovizuálního díla, je schopen rozvíjet charaktery postav. Dokáže vytvářet originální situace. Je schopen zapracovat dramaturgické připomínky. Dokáže rozvíjet krátkometrážní scénář směrem ke kvalitě umožňující realizaci.
Osnova
  • Etudy: Popis prostředí Obrazová skládačka děje Charakteristika postavy Loučení nad ránem Mejdan Svědek Seznámení Očekávání Pointa Gag Expozice Scénosled /boďák/ Obraz a zvuk Narůstání kolizních momentů Schéma cesty Schéma pomsty Schéma obrany Vyvrcholení konfliktu Náhoda Poslední zvrat Variace Námět a povídka
Literatura
  • Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. info
  • Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. info
Výukové metody
seminář /rozbory textů/
Metody hodnocení
zápočet na základě aktivní účasti na seminářích a na základě vlastních textů, odpovídajícím zadání
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.