DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
0/4/1. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–13:30 301
Předpoklady
EVER( DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
Osnova
  • Témata teoretické části:
    - zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
    - zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
    - nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
    - možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
    Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku.
    Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd.
  • V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
Literatura
  • CAGE, J.: Silence. info
Výukové metody
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů.
Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2025.