DIFA:DDVL112 Common practice I - Course Information
DDVL112 Common practice I
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského studijního oboru Dramatická výchova. Nutné současně navštěvovat předmět "Seminář k praxi I".
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním cílem předmětu je rozvoj divadelně-pedagogických schopností a dovedností studentů. Toho je dosaženo prostřednictvím společné praxe vykonávané v průběhu semestru u žáků první třídy základní školy.
Studenti se učí navrhovat, koncipovat, realizovat a reflektovat programy dramatické výchovy s ohledem na potřeby dané věkové skupiny skupiny. Při koncipování praxe studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých v rámci ostatních předmětů, především z oblasti divadelní teorie a praxe, psychologie, pedagogiky apod.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova a divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích oboru;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen ve skupině navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- v praxi dokáže využít poznatky z pedagogiky, psychologie, teorie divadla, atd.;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření následujících hodin;
- dokáže vnímat potřeby skupiny, které využívá při praktické činnosti.
Obecné způsobilosti:
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- ve skupině s ostatními členy týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu či potřeb skupiny;
- využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy při práci s věkovou skupinou dětí první třídy základní školy;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých a využít tyto poznatky v další divadelně-pedagogické praxi. - Syllabus (in Czech)
- Hlavní náplní předmětu je příprava, realizace a reflexe společné praxe studentů, probíhající v průběhu celého celého semestru.
- Literature
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- Langmeier, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada 2006. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
- Machková, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
- Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997. info
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Vágnerová, M.: Vývojová psychologie I, II. Praha: Portál 2001. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe
Metody výuky: metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů, diskuzní metody - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné reflexe.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2017, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2017/DDVL112