DTDL313 Seminář k bakalářské práci a bakalářskému projektu

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
5/7.5/45. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DTDZ313 Seminář k bakalářské práci a bakalářskému projektu )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Připravit v semináři studenty na napsání bakalářské diplomové práce. Seznámit je se základními požadavky na odborný text a konkrétně na bakalářskou diplomovou práci v ateliéru Divadlo a výchova. Vybrat s jednotlivými studenty témata jejich bakalářských prací a stanovit postup práce. V semináři hledají studenti společně s pedagogem problematické oblasti oboru divadlo a výchova, které doposud nebyly dostatečně zpracovány, prezentují svá osobní témata spjatá s oborem. Pojmenovávají problém, stanovují klíčovou otázku práce (příp. hypotézu) a strukturu bakalářské práce. Osvojují si základy tvorby odborného textu a odborného vyjadřování vůbec, seznamují se s normami pro tvorbu odborného textu a doporučeným postupem pro psaní bakalářské práce. Student by měl být schopen při bakalářské diplomové bakalářské práce naplnit všechny stanovené požadavky: využívat odbornou literaturu pro zvolené téma, citovat a odkazovat na použité prameny předepsaným způsobem, vytvořit přehlednou a tématu odpovídající strukturu práce, propojovat poznatky z odborné literatury s vlastní pedagogickou a uměleckou praxí, přinášet vlastní poznatky a závěry a srovnávat je s dosavadními poznatky v odborné literatuře a odborné praxi. Studenti získají schopnost plánovat projekt zaměřený na propojení divadelních a pedagogických cílů reflektovat jednotlivé fáze projektu dokumentovat a prezentovat BAP skupinové reflexe jednotlivých BAP
Osnova
  • - formální stránka bakalářské práce - citace v bakalářské práci - vlastní téma bakalářské práce - spolupráce s vedoucím bakalářské práce - osnova bakalářské práce - přehlednost struktury bakalářské práce - reflexe jednotlivých fází projektu a práce
Literatura
    doporučená literatura
  • ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. 255 s. ISBN 8085927691. FILKA, J. Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. 223 s. ISBN 8086292053.
  • Kašová, J.: Projekty – Čí je škola? Naše!
Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997
Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000
  • ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. 209. s. ISBN 8086429407.
  • literatura studovaná v předmětech Propedeutika DV, Didaktika DV, divadla
odborná literatura vztahující se k tématu projektu
  • BRHELOVÁ, E. – RODRIGUEZOVÁ, V. Rukověť diplomanta. Doporučení pro začínající autory diplomové práce, studenty ateliéru Divadlo a výchova DIFA JAMU Brno. 2009. Interní materiál.
  • literatura studovaná v předmětech teoretického základu, literatura vztahující se k tématu bakalářské diplomové práce. Valenta, J. a kol.: Pohledy – projektová metoda za školou
Kovaliková, S.: Integrovaná tématická výuka, Spirála, Praha 1995
  • MACHKOVÁ, E. Jak nepsat diplomovou práci aneb Citáty, odborná literatura a teorie. Tvořivá dramatika, 2004, roč. 15, č. 2, s. 35-37. ISSN 12118001. MEŠKO, D., KATUŠČÁK, D., FINDRA, J. a kol. Akademická příručka. České, upravené vydání. Martin: Vydavateľ
  • SPOUSTA, V. Vádemékum autora odborné a vědecké práce. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2000. 158 s. ISBN 8021023872. ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. 271 s. ISBN 8071981737.
Výukové metody
přednáška + cvičení
Metody hodnocení
- reflexe průběhu vzniku bakalářské práce - vypracování osnovy bakalářské práce - vypracování vlastní bakalářské práce (splnění klasifikovaného zápočtu)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018.