DIFA:DRTLX14 Audiovizuální praktikum - Informace o předmětu
DRTLX14 Audiovizuální praktikum
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Marek Petřík (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 413, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER( DRTZX14 Audiovizuální praktikum )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student získá potřebné dovednosti v práci s obrazovou záznamovou technikou (kamera, digitální zrcadlovka), zvukovou technikou, a střihovými programy a postupy. Cílem je, aby student byl schopen zcela samostatně a nezávisle realizovat audiovizuální díla za použití současné audiovizuální techniky. Předmět je koncipován v přímé návaznosti na předmět Audiovizuální projekt.
- Osnova
- V návaznosti na dovednosti nabyté v zimním semestru se letní semestr zaměřuje na konkrétní specifika audiovizuální tvorby, upevňování obrazové a dokumentární estetiky, audiovizuální experiment.
- CVIČENÍ: „Dokumentární mikroportrét s asynchronním zvukem“ (Studenti vytvoří extrémně časově omezený portrét významného člověka. Asynchronní metoda umožňuje jak svobodu obrazového vyjadřování a dokonalou kontrolu nad sdělením ve zvuku, tak zároveň umožňuje natáčet velmi rychle a efektivně v jednočlenném štábu. One-man natáčení. Cílem časově omezeného portrétu je minimalizovat produkční nároky, ale především naučit studenty koncentrovat výpověď a sdělení na jeho podstatnou složku, vyjadřovat se zkratkou, vytvářet simultánní nezdvojené sdělení ve zvuku a obrazu a maximalizovat produkční možnosti.
- Dále prohlubuje význam zvukové poloviny audiovizuální tvorby. Synchronizace. Vertikální montáž zvuku.
- Natáčení a zpracování postsynchronních ruchů a dialogů.
- Zvukový mix.
- CVIČENÍ: Vytváření zvukové stopy k němému filmu v programu Adobe Audition.
- Barevné korekce a grading. Opravy barevné teploty. Opravy expozice. Komplexní pojetí funkce barvy a postprodukční možnosti barevných úprav (3 kanálové barevné úpravy, rgb křivky, 1D a 3D LUT, čtení YC waveform, flat picture profile, LOG picture profile, stanovení černého a bílého bodu, masky, tracking). Využití profesionálního colorgradingového softwaru DaVinci Resolve.
- Další cvičení se odvíjejí od realizace studentských autorských textů, komplexněji pojatých než v prvním cvičení.
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení, instruktáž, metody vytváření dovedností, diskuzní metody, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na cvičeních ve výuce a odevzdání dohodnutých zadání
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2016/DRTLX14