DAALX18 Typologie filmové tvorby a adaptace

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
2/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 18:15–21:15 104, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
Předpoklady
EVER( DAAZX18 Typologie filmové tvorby a adaptace )
základní orientace ve světové kinematografii a literatuře
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s výjimečnými osobnostmi a díly evropské a světové kinematografie, s důrazem na autorský vývoj a příklady osobitých adaptací původních literárních děl.
Osnova
  • Projekce vybraného díla. Diskuze. Analýza. Reflexe.
Literatura
  • Angelo Solmi: Federico Fellini. info
  • Cieslar, Jiří: Concettino ohlédnutí. Praha 1996. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
  • Fellini F. Dělat film, Odeon, Praha, 1986. info
  • James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
  • James Monaco. Nová vlna. Akademie múzických umění v Praze, Praha, 2001. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Jerzy Plažewski: Filmová řeč. info
  • Přádná, Škapová, Cieslar: Démanty všednosti. Pražská scéna 2002. info
  • G. Tomasi di Lampedusa: Gepard
  • T. Mann: Smrt v Benátkách
  • A. Camus: Cizinec
Výukové metody
seminář, práce s obrazem, diskuzní metody
Metody hodnocení
zápočet je udělen na základě účasti na projekcích a diskuzích a na základě písemné analýzy jednoho z vybraných filmových děl
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.