DIFA:DTPL411 Pedagogická praxe - Informace o předmětu
DTPL411 Pedagogická praxe
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/12/30. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ludvík Kotzian (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jarmila Vondrová
Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DTPZ411 Pedagogická praxe )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Klasický tanec metodika a technika, Moderní tanec metodika a technika, Lidový tanec metodika a technika, Taneční gymnastika metodika a technika, Pedagogika, Psychologie - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Taneční pedagogika (program DIFA, M-TANUM)
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače s organizací a obsahem vyučování.
Deskriptory.Dokáží v praxi disponovat širokou škálou odborných i pedagogických vědomostí,využívají celé spektrum pohybových slovníků jednotlivých technik, které aplikují v praxi,využívají při tom znalosti anatomie a fyziologie, jsou schopni vystavět a vést samostatně hodinu tanečního předmětu i spolupracovat a vést korepetitora.Využívají současné pedag.trendy,jsou schopni na základě RVP vytvořit ŠVP.Jsou schopni kritické reflexe a samostatné úvahy v daném oboru.Znalosti uplatňují tvůrčím způsobem.Přicházejí s inspirativními podněty a přístupy. Dokážou bezchybně a na odborné výši zpracovat podklady a dokumentaci(zápis tréninku). - Osnova
- soustředit se na posloupnost jednotlivých prvků v každém semestru dle učebních osnov, v souvislosti s jejich výkladem. základní principy tvorby kalendářního plánu, který řídí a usměrňuje práci během celého roku a plní svou metodickou funkci.
- pravidla pro přípravu k vyučovací hodině: a) určit nová cvičení pro každou část hodiny k posílení a zdokonalení získaných znalostí a dovedností b) určit novou látku, jestliže jsou žáci připraveni k jejímu osvojení c) zařadit nová kombinovaná cvičení k dalšímu rozvoji interpretačních schopností d) určit s korepetitorem přiměřený takt a
- charakter hudebního doprovodu
- význam správné skladby vyučovací hodiny, správné rozvíjení hodiny, tempo jejího vedení, dodržování přiměřené délky jednotlivých částí vyučovací hodiny
- sestavování kombinací, které se řídí délkou studia a úkoly učebních osnov; s ohledem na metodickou celistvost vyučovacích hodin a její logickou taneční stavbu
- připomínky pedagoga, jejich obsah, charakter a forma
- respektovat vyučovací praxi vyplývající z rozdílu interpretačního stylu dívek a chlapců
- to vše s využitím znalostí psychologie, pedagogiky
- praktické vedení hodin na různých typech škol,různých věkových a zámových skupin a s využitím různých pohybových slovníků
- Literatura
- Odbornou literaturu doplňují sylaby, videokazety: Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska - 10 dílů, Ústav lidové kultury, Strážnice 1994 - 97 a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika lidového tance). info
- Odbornou literaturu doplňují sylaby, videozáznamy, DVD a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika klasického tance). info
- Odbornou literaturu doplňují sylaby, videozáznamy, DVD a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika moderního tance). info
- Výukové metody
- seminář, cvičení
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě písemné práce/referátu a na základě předvedení určené části praktického pedagogického výstupu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DTPL411